Biliyorsunuz ki, harita boyutu, çeşitli hatalar başımızın belası.
Konu eski bir program olup, hata kaynağı valve hammer editor olunca hatalar kaçınılmaz.
Optimizasyon ( Haritayı Optimize Etmek ) Nedir?
Bir counter-strike haritası yaparken, gerçekçilik, akıcılık, kolay erişim, düşük dosya boyutu
ve tabiiki de hatasız - bugsuz olması çok önemlidir.
Biz bunların tümüne optimizasyon deriz, bunları yaparak haritayı optimize ederiz.
Optimizasyon Ne İşe Yarar?
Harita dosya boyutunuz önemli ölçüde azalır.
Hata alma riski yarıya iner.
FPS drop yemeyi engeller, yüksek FPS alınır.
Gerçekçilik sağlanır, kaliteli bir iş olur.
2. Optimizasyon " Clip " Texture
Clip, zhlt.wad texture konuğu olup, en önemli optimizasyon texturelerinden birisi.
zhlt.wad dosyasını indirin:
zhlt.wad.zip (Dosya Boyutu: 15.58 KB | İndirme Sayısı: 0)
Bu kadar bilgi yeter, şimdi gelelim mevzuya.
Şöyle bir bilardo masamız var; ( programdan içerisinden çekildi )
Bu bilardo masamız farkettiyseniz çok ayrıntılı eğme bükme ve kesme işlemleri yapılmış
bunlar sebebi ile hata alma oranı çok yüksek, bir oyuncu bunun üzerine çıktığında
bir topun birde masanın üzerine çıktığı için oyuncuyu rahatsız edecek.
Bilardo masamızın tamamına func_illsuionary özelliği veriyoruz.
Bunu yaparak hem hata alma olasılığımızı tamamıyla siliyoruz.
hem daha kaliteli iş çıkıyor hemde mapı çevirirken(renderlarken) detaylı renderlamıyor.
Çünkü biz bu nesneye func_illusionary özelliği verdik.. Programımız bir haritayı derlerken
özellikli " func_wall - func_illusionary " nesnelerin üzerinden sadece 1 kere geçer,
çizim detaylarına kadar girmez.
Bilardo masamızı kapsayacak şekilde clip textureli bir nesne oluşturuyoruz.
Bu sayede verdiğimiz " func_illusionary " özelliğindeki bilardo masamızın içinden geçebilirken
clip texturemiz yani yaptığımız optimizasyon bunu engelleyecek.
Tabii bu clip texturesini biz oyun içinde hiç bir şekilde göremeyeceğiz.
Clip kullanım alanlarından sadece bir tanesi burasıydı.
Clip texturesini;
- Detaylı yapılara illusionary özelliği verdikten sonra.
- Oyuncuların ulaşmasını istemediğimiz alanlara.
- Duvarların üstüne(tepesine)
- Özellikle jailbreak haritalarında kule'den kz oyununa geçişi engellemek amacı ile kullanılabilir.
Unutmayın!
- Clip texturesinin içinden bir oyuncu geçemez.
- Clip texturesinin içinden bomba ve silah mermileri geçer.
- Clip texturesini oyunda göremeyiz. ( Bir çeşit görünmez duvar. )
-
Şu kuralı asla unutmayın " Her Harita Yapan Mapper Değildir. "
Siz ne kadar bilgi depolayıp, işinizi bu optimizasyonlar ile kaliteli yaparsanız, okadar gelişirsiniz.
Diğer konular da, zhlt.wad içerisindeki diğer textureleri de anlatacağım.
- GebzeliCreates*
Son Düzenleme: 28-10-2020, 23:36, Düzenleyen: gebzelicreates.